Χαρακτηριστικά της γλώσσας – Στόχοι
- Λεξιλόγιο απλό, λιτό, καθημερινό, Προφορικός λόγος, Στερεότυπες εκφράσεις – Αμεσότητα μηνύματος, Πρόκληση οικειότητας στον δέκτη
- Επαναλαμβανόμενες λέξεις, Νεολογισμοί – Εντυπωσιασμός, Αποπροσανατολισμός δέκτη
- Συνώνυμες λέξεις, πλεονασμοί, Επαναλήψεις, ομοιοκαταληξίες, Παρηχήσεις, επιτονισμός, Εντυπωσιακά λογοπαίγνια, Αμφισημίες – Πρόκληση προσοχής, Άμεση εντύπωση μηνύματος στο υποσυνείδητο του δέκτη, Αποδοχή προϊόντος
- Εικόνες, παρομοιώσεις, Μεταφορικός λόγος, Διακειμενικότητα – Ανάκληση εμπειριών, Παραστατικότητα, Έμφαση
- Αφήγηση, περιγραφή, διάλογος, Επεξηγηματικός μονόλογος – Παραστατικότητα, Πλύση εγκεφάλου
- Χιουμοριστικά, πρωτότυπα σλόγκαν, Συνθηματοποιημένος λόγος – Δημιουργία συνειρμών,Εγγραφή δεδομένων στο υποσυνείδητο
Συμπερασματικά η διαφημιστική γλώσσα συχνά αλλοιώνει και κακοποιεί τη γλώσσα λόγω της χρήσης φτωχού λεξιλογίου, γραμματικών λαθών, συνθηματικού λόγου κ.ά. με αποτέλεσμα να παραπλανά τον δέκτη και να υποβαθμίζει την ίδια τη γλώσσα.
ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
«Φιλολογείν – Ιδιαίτερα φιλολογικά μαθήματα στα Βόρεια Προάστια»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
-
Βιογραφικό Παρασκευής Μποτίνη, Φιλολόγου
ΑΡΘΡΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ: