To «Φιλολογείν» εύχεται θερμά συγχαρητήρια στους επιτυχόντες του IB: ΜΑΓΙΑ ΚΑΛΙΟΡΑΚΗ – Central Saint Martins (Foundation in fashion and textiles), UK ΙΑΚΩΒΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ – Wageningen University (Food Technology), Netherlands ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗ – University of Warsaw (Business marketing and accounting), Poland Καλές σπουδές σε όλους!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
To «Φιλολογείν» εύχεται θερμά συγχαρητήρια στην επιτυχούσα του IB: Αθηνά Αντωνέλλου – London School of Economics and Political Sciences (LSE), UK Καλές σπουδές!
To «Φιλολογείν» εύχεται θερμά συγχαρητήρια στους επιτυχόντες: των Πανελληνίων Εξετάσεων σχολικού έτους 2018-2019: Αριστείδη Σμυρλή (Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας) Μαρία Φωτεινοπούλου (Τμήμα Φιλοσοφίας Φιλοσοφικής Σχολής ΕΚΠΑ) του IB: Ελένη Μαρκαντωνάτου (Bs Business and Management with Industrial Experience, University of Exeter, UK) Καλές σπουδές σε όλους!
Α. Στην πρώτη παράγραφο του κειμένου «Παιδεία … αφετέρου» κυριαρχεί η παθητική φωνή. α) Να εντοπίσετε δύο ρήματα παθητικής φωνής σε αυτή την παράγραφο. β) Να εξηγήσετε πώς λειτουργεί η παθητική φωνή στη διαμόρφωση του ύφους του κειμένου στη συγκεκριμένη παράγραφο. Παιδεία και εκπαίδευση είναι δύο όροι που συχνά πυκνά εναλλάσσονται, […]
Να βρείτε τους επιρρηματικούς προσδιορισμούς των παρακάτω προτάσεων και να προσδιορίσετε το είδος τους. Ἡμεῖς περιφανῶς ἀδικούμεθα. Ῥᾳδίως τὸν ποταμὸν διαβαίνουσιν. Πανταχοῦ ἐν τῇ Ἑλλάδι νόμος κεῖται τοὺς πολίτας ὀμνύναι ὁμονοήσειν. Τὶς ἡ φωνὴ προσέβαλεν ἡμῖν, ὦ Σώκρατες, πόρρωθεν ἀπὸ τῶν αἰγιαλῶν; Οὐ πώποτε πρόσθεν ἠκηκόειν τῆς φωνῆς. Ὀρθῶς γε, […]
Α. Στο ακόλουθο απόσπασμα, στην πρώτη παράγραφο του κειμένου: «τόσο των αρχαίων όσο και των σύγχρονων γλωσσών, είναι γεμάτο δάνεια που αλληλοδιασταυρώνονται προς όλες τις κατευθύνσεις», να εξηγήσετε γιατί η συγγραφέας επιλέγει να χρησιμοποιήσει εισαγωγικά. (Εξετάσεις Ομογενών 2018) Οι κοινωνικές συνθήκες, άρα κι οι απαιτήσεις της επικοινωνίας, αλλάζουν συνεχώς και […]
Να βρείτε τους εμπρόθετους προσδιορισμούς των παρακάτω προτάσεων και να προσδιορίσετε το είδος τους. Παῖς ποτε λουόμενος ἔν τινι ποταμῷ ἐκινδύνευσεν ἀποπνιγῆναι. Ἀμυνῶ δὲ καὶ μόνος καὶ μετὰ πολλῶν. Μετὰ τοῦτον Θεόπομπος Ἀθηναῖος εἶπεν. Ἰδὼν δέ τινα ὁδοιπόρον, τοῦτον ἐπὶ βοήθειᾳ ἐκάλει. Οἱ νέοι τοὺς πολεμίους μετὰ τῶν συμμάχων διώκουσιν. […]
Α. Να γράψετε ποια νοηματική σχέση εκφράζουν οι παρακάτω διαρθρωτικές λέξεις ή φράσεις: Ωστόσο επομένως προκειμένου Που πάει να πει ότι κυρίως (Πανελλαδικές εξετάσεις 2018) Ωστόσο, οι όροι παιδεία και εκπαίδευση δεν είναι ούτε ετυμολογικά και σημασιολογικά συνώνυμοι ούτε λειτουργικά ισοδύναμοι. Πράγμα που σημαίνει ότι η ευκαιριακή (μπορεί και σκόπιμη) εναλλαγή […]
Να προσδιορίσετε στις παρακάτω προτάσεις τη συντακτική λειτουργία της αιτιατικής. Τυφλὸς τὰ τ΄ ὦτα, τόν τε νοῦν, τά τ΄ ὄμματ΄ εἶ. Εὖ ἔχω τὸ σῶμα καὶ τὴν ψυχήν. Οὗτος τὰ πάντα εὐδαίμων ἐστί. Καὶ ζῶσι τὰ πλεῖστα ἐλπίδι. Ἐνταῦθα μενεῖτε, ὦ στρατιῶται, ἡμέρας πέντε. Οἱ ἥρωες ἀθάνατοί εἰσι τὸ […]
Χαρακτηριστικά της γλώσσας – Στόχοι Λεξιλόγιο απλό, λιτό, καθημερινό, Προφορικός λόγος, Στερεότυπες εκφράσεις – Αμεσότητα μηνύματος, Πρόκληση οικειότητας στον δέκτη Επαναλαμβανόμενες λέξεις, Νεολογισμοί – Εντυπωσιασμός, Αποπροσανατολισμός δέκτη Συνώνυμες λέξεις, πλεονασμοί, Επαναλήψεις, ομοιοκαταληξίες, Παρηχήσεις, επιτονισμός, Εντυπωσιακά λογοπαίγνια, Αμφισημίες – Πρόκληση προσοχής, Άμεση εντύπωση μηνύματος στο υποσυνείδητο του δέκτη, Αποδοχή προϊόντος Εικόνες, παρομοιώσεις, Μεταφορικός λόγος, Διακειμενικότητα – Ανάκληση εμπειριών, Παραστατικότητα, […]